بهار داره میاد!

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

بهار داره میاد!


 سلام

اذا رایتم الربیع فاکثروا ذکر النشور

هنگامی که بهار را دیدید زیاد یاد قیامت بکنید.

بهار چیزی جز قیامت طبیعت نیست و من و تو هر ساله ناظز این قیامتیم ولی چقدر واقعا ایمان می آوریم 

پائیز که میرسد برگها میریزند و زمستان که شد ، با توجه به اوضاع و احوال طبیعی کسی احتمال نمیدهد دوباره این طبیعت فسرده زنده شود ولی در بعار زنده میشود. این چیزی جز زنده کردن مرده توسط خداوند عز و جل نیست ولی چشم ما به دختر خانومهای خشگل و ترگل ور گلیه که برای خرید دم عید تشریف آوردن خیابون؟!

بیاید این عید متحول شویم .

عید فقط آجیل 60000 تومنی خوردن و دست دادن و روبوسی و دید و بازدید نباشه برامون .

تصمیم بگیریم سال جدید چند رفتار و اخلاق درست و حسنه جایگزین رفتارهای ناشایست قبلیمون بکنیم.

بهار میگذرد دادگسترا دریاب 

که رفت موسم و حافظ هنوز می نچشید.

می توبه رو قبل از گذشتن موسم بهار به روح خزان دیده مون بچشونیم.

گفتم که به پیری رسم و توبه کنم 

آنقدر جوان مرد و یکی پیر نشد!!

زندگی من و تو روز به روز میگذرد و من و تو به فکر سال آینده برای انجام فلان کار و رسیدن به فلان مدرک و گواهینامه هستیم ولی غافل از اینکه زندگی همین لحظاتیه که میگیم بذار بگذره تا وقت فلان سریال تو پارسیبان و من و تو و. . . . برسه!!

زندگی مثل شیر آبیه که باز شده و داره شر شر میریزه نمیتونی ببندیش که هدر نره فقط میتونی بخوری یا آبتنی کنی به تشنه ها رسیدگی کنی و زمینت رو آبیاری کنی و گلدونها رو سیراب کنی و . . . ولی من و تو میگیم بذار فعلا این 10 تانکر آب بره زمین تا آب مثلا به دمای فلان درجه برسه و من فلان استفاده رو ازش بکنم!!!

بر لب جوی نشین و گذر عمر ببین 

کاین اشارت ز جهان گذران ما را بس      (حافظ)

مثل جوی داره میگذره.

سال نو مبارک باد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: بهار, توبه, قیامت, سال نو, عید, تغییر,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391
زمان : 9:27


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.